Uten barna

For første gang på seks år så har jeg fått reise en hel helg alene. Siden jeg stort sett har ammet eller vært gravid, så har det alltid måttet bli med et barn eller to.

Men nå som Peter begynner å bli stor, så føles det greit å være borte en liten stund. I helgen skulle søsteren min konfirmere seg, og jeg fikk muligheten til å reise alene. Jeg elsker jo disse små søte barna, så det kjentes litt tungt å dra fra dem. Men samtidig så fristet tanken på å ikke ha så «mye tyngde på skuldrene». Det har nemlig vært mange flyreiser med baby i bæresele, der vi har måttet ha med masse ekstra bagasje, trøstet baby med ørevondt, og holdt ut med litt skriking, samt løping etter dem på flyplassen. Ikke så mye avslapning, med andre ord.

Så det ble til at jeg reiste uten dem denne gangen.

Og det har gått ganske greit! I helga så har jeg fått tid til å hjelpe til med forberedelser til konfirmasjonen, og vi har faktisk kunnet snakke samme  uten å ha barn rundt oss😊 I tillegg så har det vært hyggelig å snakke med de ørten slekningene mine som jeg ikke ser så ofte. Det har vært trivelig på alle måter.

Men pappa synes at jeg skal ta med barnebarna neste gang. Og det er helt greit. Men en gang i blant så er det lov å reise alene😇

Vi har posert på bilder, som seg hør og bør, ha ha. Jeg oppdaget at pappaen min ligner litt på Tony Stark, men ingen andre er foreløpig enig med meg😂:

Jeg, søsteren min og pappa.

Det ble to festligheter denne helgen. Først Elise sin konfirmasjon. Jeg var i tillegg så heldig at jeg ble invitert til å delta i fetteren til søsteren min sin konfirmasjon, også. Jeg kan legge ut litt flere bilder senere. 😊

Er så glad i familien min! Skulle ønske de bodde i nærheten.

Denne nordmørsbunaden er så nydelig! Særlig den grønne. Tror jeg ønsker meg en sånn selv.
Det har vært en fin helg. 💛

 

Legg igjen en kommentar

