Zao

Jeg fikk i oppdrag å teste et nytt sminkemerke som heter Zao for Cutshim. Sminken herfra har 100% naturlige ingredienser, er vegansk, økologisk og er ikke testet på dyr. Alt, til og med emballasjen er naturlig. I tillegg så er sminken refillbar, så man beholder emballasjen og kjøper ny sminke som fylles på. Koserveringsmiddelet som blir brukt i produktene er mikronisert sølv, som også er kjent foe å være antiseptisk.

Zao er et fransk merke som produseres i Italia. 

Disse fire produktene har jeg testet

Jeg har alltid vært fan av tanken på naturlig sminke tidligere, men har stort sett syntes at det ble for tørt.  Zao derimot, oppleves akkurat passe fuktig og er lett å påføre. Dette er gledelig, for jeg har lenge hatt lyst til å gå helt over til naturlig sminke. 

Til nå så har jeg testet foundation, blush, lip stick og øyenskygge, og jeg må bare si at jeg elsker alle! Fargene er nydelige og gir en fresh look med masse glød. I tillegg så holder de lenge. 

Silk foundation lever opp til navnet sitt.

Jeg har testet Silk Foundation i fargen 701. Denne har en fin kremet og luftig konsistens. Det følger med en spatel, som gjør det lett å få opp passelig mengde. Foundationen er lett å påføre og dekker passelig, sånn at huden ser naturlig jevn og fin ut. Jeg har alltid syntes at foundation er det vanskeligste å finne, men dette må være den beste jeg har testet. 

Silk foundation inneholder mandelolje, jojobaolje og sheabutter som gir fukt til huden.

Jeg valgte Pearly eye shadow i rosatonen 103. Øynene mine er grønnblå, og da er rosa, gull , sølv og lilla fint.  Øyenskyggen er lett å påføre, og  man kan variere om man vil ha det sterkt eller svakt. Jeg har valgt å bruke passelig mye, sånn at det ser mest mulig naturlig ut. 

 Med Zao pearly eye shadow, samt blush på kinnene.
Denne herlige øyenskyggen passer godt til grønnblå øyne!

Blushen gir et naturlig og fint resultat. Denne er enkel å legge, og jeg tror at den kan passe til de fleste hudtyper. 

Blush som gir liv i kinnene

Jeg pleier vanligvis å bruke en leppestift i min egen fargetone bare for å få jevnere lepper, men denne gangen så fikk jeg lyst til å prøve noe som var litt freshere. 

Så det ble en matt leppestift i rosa med litt usynlig glitter i fargen 461. Denne bruker jeg bare litt av, og det føles fint.

Sminken har emballasje av bambus, i tillegg til en liten tøyveske rundt.

I konfirmasjonen til søsteren min gikk jeg for en naturlig look med de fire nevnte produktene.

Vegansk, økologisk, ikke testet på dyr, naturlig… og veldig bra! Jeg kan virkelig anbefale Zao.

Susanne💛

Legg igjen en kommentar

