17. MAI

Vi feiret nasjonaldagen i går🇳🇴

For første gang gikk de to eldste i tog. Eldstemann gikk med førskolen, og Lillemor gikk med avdelingen sin. Turen til toget i Svelvik er akkurat passe lang. Det aamme gjelder lengden på toget. 

Når jeg har så små barn liker jeg ikke så godt store folkemengder. Jeg klarer ikke å slappe av, for jeg må hele tiden følge med på hvor barna er hen. Og blir de borte, så vet man jo aldri hva som kan skje. Vannet er i nærheten, også. 

Så vi delte oss. De to eldste var med pappaen en stund mens jeg og Kathy tok med de to eldste til en liten lekeplass ved fergekaia i Svelvik. De to minste liker seg, i likhet med meg, best når det er rolig. 

Dette er naturmannen i familien. Han liker seg best ute, gjerne i sitt eget selskap.
Mimstemann har lært seg å gå😊
Klumpen😍

Etterpå dro vi på skoleleker. De to eldste deltok ivrig og fikk premie etter premie, mens jeg løp etter de to minste.  Barna var storfornøyde, for det er tradisjon at de  får spise så mye is de vil hver 17. Mai. 

Jeg er så takknemlig for at vi bor i et land med fred! Og jeg tenker at vi må ta vare på det vi har. På solidariteten, at vi er snille med hverande, ærlige og arbeidssomme. Det er jo det vi er kjent for, er det ikke?😊

Kathy’s andre 17. Mai-feiring.

I morgen har jeg eksamen i R1, et spennende men litt vanskelig fag. 😊

Susanne

Legg igjen en kommentar

